Basından Hukuk Haberleri • TÜRKSAT’TA 157 BALLI KADRO KİMSEYE DUYURULMADAN DOLDURULMUŞ

TÜRKSAT’ta 157 ballı kadro kimseye duyurulmadan doldurulmuş

Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın başdanışmanı Mustafa Varank ve Anadolu
Ajansı Genel Müdürü Şenol Kazancı’nın da yönetiminde bulunduğu
TÜRKSAT’taki skandal işçi alımı Sayıştay raporlarıyla ortaya
çıktı. Kurumda taşeron şirketin elemanı olarak görev yapan 157
kişi hiç ilana çıkılmadan, duyuru yapılmadan kadroya alınmış.
Personel alımlarının İş Kurumu’na bildirilmesi, internet sitesi
ve iletişim araçlarıyla kamuoyuna duyurulması gerektiğini
vurgulayan Sayıştay’ın uyarıları ise yıllardır dikkate
alınmıyor.

Sayıştay TÜRKSAT’ı,

kadrolarını kanuna aykırı doldurduğu için yıllardır uyarıyor.
Söz konusu uygulamanın kamu kurumlarına işçi alınmasında
uygulanacak yönetmeliğe aykırı olduğunu vurgulanan denetim
raporlarında işçi alımlarının Türkiye İş Kurumu’na
bildirilmesi, kurumun kendi internet sitesinde ve iletişim
araçlarıyla kamuoyuna duyurulması gerektiği halde bunun
yapılmadığı belirtiliyor. Kamu kurumlarının işçi alımının adil
ve şeffaf bir şekilde yapılmasını sağlamakla mükellef olduğu
belirtilen raporlarda, TÜRKSAT’ın işçi alımlarını İş-Kur
internet sitesi ve iletişim araçlarıyla kamuoyuna duyurması
gerektiği belirtildi. TÜRKSAT’ta 2013 sonu itibarıyla 722 kişi
çalışıyor. İşçi statüsünde çalışan ve Türkiye Haber-İş
Sendikası’na üye olan çalışanların yıllık zamları toplu
sözleşmeyle belirleniyor. Çalışanların maaş, sigorta, sosyal
haklar dahil TÜRKSAT’a ortalama aylık maliyeti 9 bin 773 lirayı
buluyor. Kurumda en düşük maaşa sahip büro destek personelinin
net maaşı 2013 yılı sonu itibarıyla 2 bin 380 lira olarak
gerçekleşti. TÜRKSAT genel müdürünün kuruma aylık maliyeti ise
27 bin 625 lira.

Sayıştay, TÜRKSAT’ta yaptığı

incelemede, personel alımlarındaki kanuna aykırılıklardan
birisi merkezi yurtdışında bulunan TÜRKSAT’ın bünyesindeki
Eurasiasat’la ilgiliydi. Eurasiasat’ın Ankara ve İstanbul
ofislerine Aralık 2011’e kadar 47 personel alındı. Ancak 47
kişi işe başlatıldıktan çok kısa bir süre sonra TÜRKSAT’ta
görevlendirildi. Sayıştay, yaptığı incelemede Eurasiasat’ın
Ankara ve İstanbul ofislerinin herhangi bir faaliyeti
bulunmadığını, personele ihtiyacı olmadığını belirledi. Söz
konusu kişilerin Eurasiasat kullanılarak TÜRKSAT’a kanuna
aykırı bir şekilde kaydırıldığı tespitini yapan Sayıştay,
konuyla ilgili Başbakanlık Teftiş Kurulu’nun işlem yapmasını
istedi.

Sayıştay’ın bir diğer tespiti ise

geçici personelin kadroya alınmasıyla ilgiliydi. TÜRKSAT
Yönetim Kurulu, şirkette bazı işlerde taşeron personel
çalıştırılmasının hukuki risk oluşturduğu gerekçesiyle taşeron
işçilerin kadroya geçirilmesine karar verdi. 20 Ocak 2014’te
157 taşeron işçiyle sözleşme imzalandı. Ancak yasadaki çok
önemli bir şart atlandı. Sayıştay denetçileri, yaptıkları
incelemede TÜRKSAT’ın işçileri alırken Türkiye İş Kurumu
vasıtasıyla ilana çıkma, kendi internet sitesinde ve basın
yayın organları yoluyla kamuoyuna duyurulma zorunluluğuna
uyulmadığını tespit etti.

İSA SEZEN
ANKARA HABERLER EKONOMİ
Kaynak – Zaman.com.tr – Ekonomi

Bilgiler: Tarih-Gönderici: hukukçu — Pzt Mar 02, 2015 9:44 pm


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.